Переможці обласної виставки технічної творчості

Переможці обласної виставки технічної творчості
   263

Система пасивної безпеки автомобіля 

Дослідження подушок безпеки автомобіля

Сучасні подушки безпеки спрацьовують з різною силою та швидкістю. Все залежить від сили удару та від розміру водія. Залежно від сили удару подушки безпеки відкриваються на повну потужність 100% або на 70-75% в них вмонтовано по два піропатрони, один піропатрон відповідає за відкривання подушки безпеки на 70-75%, а другий піропатрон відповідає за те, щоб до відкрити подушку на 100% цим самим забезпечує безпеку водія та пасажирів.

Подушки безпеки відкриваються приблизно за 0,4-0,8 секунди, що дає змогу вижити або зменшити травми. Як правило, вона виготовлена з нейлону з силіконовим або гумовим покриттям. Обсяг водійської подушки досягає 80 літрів, а пасажирських — до 130.

У момент удару спрацьовує як мінімум один з датчиків. Він реагує на тиск або на невиправдану збільшення швидкості. По ланцюжку датчик посилає відповідний сигнал на мікроплат. Процесор спрацьовує і дає команду про розкриття піротехнічному патрону. У цей момент відбувається міні вибух, сплеск азоту і подушка, наповнюючись газом, вискакує всередину салону.

Мал. 3 Зовнішній вигляд та комплектуючі стенда. 1 – руль з подушкою безпеки; 2 – піропатрон; 3 – датчики удару; 4 – бампер; 5 – сирена.

4. Встановленна звукова та світлова сигналізація для імітації спрацювання подушок безпеки.

Блок керування сигналізацією розташований на зворотній частині стенда. До нього під’єднаний датчик удару, який розташований під бампером. Також до блока керування під’єднаний світловий індикатор.

Недосейкін Олександр Олегович - студент групи 4ЕА-2

Вінницький технічний коледж

Науковий керівник: М. О. Костюк - старший викладач