Державні закупівлі - 2025

   50

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі послуг з розподілу електричної енергії, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Вінницький технічний фаховий коледж.

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): «Послуги з розподілу електричної енергії. Супутні послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії ( ДК 021: 2015: 65310000-9 – Розподіл електричної енергії)»

Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-01-21-011673-a

Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 525000,00 грн. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом отриманої/ наданої послуги з розподілу електричної енергії  (річного та місячного) за календарний рік (бюджетний період). Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився на підставі ціни (тарифу) на послугу з розподілу електричної енергії. Ціни (тарифи) отримані згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті оператора системи розподілу (далі — ОСР) та регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Розмір бюджетного призначення: 525000,00 грн. з ПДВ  згідно з кошторисом.

Нормативно-правове регулювання. Закупівля послуги з розподілу електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії» (далі — Закон), Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі — ПРРЕЕ), Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП України від 14.03.2018 № 310 (далі — КСР), Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 (далі — Порядок № 375), Кодексом комерційного обліку, затвердженим постановою НКРЕКП № 311 від 14.03.2018, Методикою обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії, затвердженою наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 06.02.2018 № 87, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.04.2018 за № 392/31844 (далі — Методика), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.

Загальні положення. Пунктом 78 статті 1 Закону визначено, що розподіл електричної енергії (далі - розподіл) - транспортування електричної енергії від електроустановок виробників електричної енергії або електроустановок оператора системи передачі мережами оператора системи розподілу, крім постачання електричної енергії.

Статтею 45 Закону передбачено, що Розподіл електричної енергії здійснюється оператором системи розподілу. Діяльність з розподілу електричної енергії підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Оператор системи розподілу надає послуги з розподілу електричної енергії на недискримінаційних засадах відповідно до цього Закону, кодексу систем розподілу та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Підтвердженням належності провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії є відомості, розміщені на офіційному вебсайті НКРЕКП у розділі: Електрична енергія  /  Ліцензування  /  Реєстри ліцензіатів (вид діяльності — розподіл електричної енергії).

Згідно з підпунктом 1.1.2 пункту 1.1 розділу І ПРРЕЕ електрична енергія (реактивна) — технологічно шкідлива циркуляція електричної енергії між джерелами електропостачання та приймачами змінного електричного струму, викликана електромагнітною незбалансованістю електроустановок. Величина потужності такої енергії, яку прийнято називати реактивною, визначається добутком прикладеної напруги та частки струму, яка створює електромагнітне поле. Реактивна електрична енергія, на відміну від активної, не є товарною продукцією, яку закуповує споживач (замовник), та не може бути предметом купівлі-продажу чи іншої господарської операції. Перетікання реактивної електричної енергії - складова фізичних процесів передачі, розподілу та споживання активної електричної енергії, яка спричиняє додаткові технологічні втрати активної електричної енергії, створює додаткове завантаження обладнання електричної мережі та впливає на показники якості активної електричної енергії (рівні напруг). Компенсація перетікань реактивної електричної енергії - комплекс технологічних заходів, які виконуються споживачем та спрямовані на забезпечення електромагнітної збалансованості його електроустановок.

Згідно з положеннями пункту 1 розділу ІІІ Методики визначено, що розрахунки за перетікання реактивної електроенергії здійснюються за об’єктами непобутових споживачів електроенергії з дозволеною потужністю 50 кВт і більше, крім об’єктів, що споживають електроенергію на комунально-побутові потреби або технічні цілі багатоквартирних будинків (робота ліфтів, насосів, замково-переговорних пристроїв, освітлення дворів, східців і номерних знаків тощо), а також за об’єктами альтернативної енергетики з дозволеною потужністю власних потреб 50 кВт і більше або які відносяться до генеруючих одиниць типу B, C, D.

Вимогами підпункту 3 пункту 5.5.14 ПРРЕЕ покладені додаткові обов’язки на непобутових споживачів здійснювати компенсацію перетікань реактивної електричної енергії для енергозбереження та дотримання показників якості електричної енергії. Аналогічні обов’язки щодо компенсації перетікання реактивної електричної енергії непобутовим споживачем випливає зі змісту пункту 8.5.9 КСР. Споживачі, крім населення та прирівняних до нього категорій, мають забезпечити в точці приєднання до мереж оператора системи розподілу (ОСР) нульовий перетік реактивної потужності. В іншому випадку споживачі (крім населення) здійснюють плату за компенсацію перетікання реактивної електричної енергії.

Також введення та дотримання режимів компенсації реактивної потужності є одним із завдань оперативного управління електроустановками як невід’ємної складової експлуатації електричних установок згідно з вимогами пункту 2.7 підрозділу V Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258.

Відповідно до пункту 1.2.3 ПРРЕЕ Споживач, який відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, зобов'язаний здійснювати розрахунки за перетікання реактивної електричної енергії, не має права відмовити оператору системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднані електроустановки споживача, в укладенні (переукладенні) договору про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії.

Пунктом 4.33 ПРРЕЕ регламентується, що споживачі, які відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, зобов'язані здійснювати розрахунки за перетікання реактивної електричної енергії, вносять плату за перетікання реактивної електричної енергії на поточний рахунок оператора системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднані електроустановки споживачів, відповідно до умов договору про надання послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії, який може бути додатком до договору споживача про розподіл (передачу) електричної енергії.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470) визначено, що місце провадження господарської діяльності – територія адміністративно-територіальної одиниці, в межах якої розташовані система розподілу електричної енергії, що перебуває у власності, господарському віданні (щодо державного або комунального майна) або в управлінні на підставі договору управління активами, укладеного з Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, здобувача ліцензії (ліцензіата), та електричні мережі інших власників, які не здійснюють розподіл електричної енергії відповідно до закону та приєднані безпосередньо або через електричні мережі інших власників до системи розподілу електричної енергії здобувача ліцензії (ліцензіата), до якої (яких) приєднано не менше 50000 споживачів (абонентів), а також територія, на якій розташовані електричні мережі інших власників (а також їх субспоживачів), приєднаних до мереж оператора системи передачі, які не здійснюють розподіл електричної енергії відповідно до закону (далі – власники електромереж) та з якими було укладено договір про постачання електричної енергії або договір про спільне використання технологічних електричних мереж до здійснення заходів з відокремлення.

Постановою НКРЕКП №1414 від 13.11.2018 р. АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, на території Вінницької обл., в межах місцезнаходження замовника.

Оператор системи розподілу АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО»  повинен забезпечити надання послуги з розподілу електричної енергії на об’єкт замовника Вінницький технічний фаховий коледж, який знаходиться за адресою м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 91/2 та підключений до місцевих розподільчих мереж відповідно до вимог Кодексу розподільчих систем, технічні та якісні характеристики якої відповідають нормам чинного на території України законодавства, державним, міжнародним стандартам та вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля.

Із вищевикладеного випливає, що враховуючи визначення, наведені в Законі та пункті 1.1.2 ПРРЕЕ, замовник Вінницький технічний фаховий коледж підпадає під визначення «непобутового споживача», за об’єктом договірна потужність становить/ перевищує (обрати)  50  кВт, тому у замовника Вінницький технічний фаховий коледж виникає обов’язок здійснювати плату за перетікання реактивної електроенергії шляхом проведення закупівлі послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії на підставі договору про закупівлю. Послуга із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії може надаватися виключно оператором системи, на території здійснення ліцензованої діяльності якого приєднані електроустановки замовника, а саме АТ «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО».

 

Обґрунтування технічних характеристик.

Термін постачання — з 01.01.2025р.по 31.12. 2025р.

Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг розподіленої електричної енергії. За одиницю виміру послуги  приймається кіловат-година, яка дорівнює кількості енергії, розділеної по мережах оператора системи розподілу в один кіловат протягом однієї години. Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єкта замовника, враховуючи обсяги розподіленої / спожитої електричної енергії попереднього календарного року, становить 180000 кВт. год на 2025р.

Клас споживача (за потужністю) — 2 клас.

 Ціна (тариф) на послугу з розподілу електричної енергії є регульованою та встановлюється НКРЕКП.

Термін постачання — з 01.01.2025р.по 31.12. 2025р

Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг, за одиницю виміру послуги приймається кіловар-година (кВАр⋅год).

Очікуваний обсяг закупівлі на 2025 рік визначається з огляду на очікуваний обсяг послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії, розрахований згідно з Методикою обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії, затвердженою наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 06.02.2018  № 87 та становить 144000 (кВАр⋅год).

 

Обґрунтування якісних характеристик. Відповідно до пункту 2.1. розділу ІІ  КСР якість електричної енергії - сукупність властивостей електричної енергії відповідно до встановлених стандартів, які визначають ступінь її придатності для використання за призначенням.

Відповідно до підпункту 4.1.7. пункту 4.1. розділу ІV  КСР відповідальність за якість електричної енергії, отриманої споживачем внутрішніми мережами несе виробник електричної енергії, до якого приєднані електроустановки споживача.

До якісних характеристик предмета закупівлі, зокрема, належать:

  • надійність (безперервність) електропостачання;
  • параметри якості електричної енергії, що розподіляється оператором системи розподілу;
  • показники комерційної якості послуг оператора системи розподілу.

Згідно з підпунктами 11.4.1. - 11.4.3. пункту 11.4. розділу XІ КСР ОСР повинен дотримуватися затверджених Регулятором показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії та якості електричної енергії. Надійність (безперервність) електропостачання характеризується кількістю, тривалістю перерв в електропостачанні та обсягом недовідпущеної електричної енергії. Надійність (безперервність) електропостачання споживача характеризується такими показниками:

  1. індекс середньої тривалості довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIDI) розраховується як відношення сумарної тривалості довгих перерв в електропостачанні в точках комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання за звітний період, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
  2. індекс середньої частоти довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання внаслідок усіх довгих перерв в електропостачанні протягом звітного періоду, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
  3. індекс середньої частоти коротких перерв в електропостачанні в системі (MAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії протягом звітного періоду до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії;
  4. розрахунковий обсяг недовідпущеної електроенергії (ENS) розраховується як сума добутків кількості точок комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинене електропостачання, на тривалість довгої перерви та на середнє споживання електроенергії на відповідному рівні напруги.

Якість електропостачання - перелік визначених Регулятором показників (і їх величин), які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання.

Якість електричної енергії характеризується фізичними параметрами поставленої споживачу електричної енергії та їх відповідністю встановленому законодавством стандарту. Якість електричної енергії забезпечується ОСР під час надання послуги з розподілу електричної енергії.

Підпунктом 11.4.4 КСР визначається комерційна якість надання послуг, яка характеризує якість відносин ОСР зі споживачем, зокрема дотримання встановлених цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами строків надання послуг та виконання робіт щодо:

1) приєднання до системи розподілу;

2) надання послуг з розподілу електричної енергії;

3) відновлення електропостачання та забезпечення належної якості електричної енергії;

4) питань комерційного обліку;

5) відповідей на звернення та скарги споживачів тощо.

Наявна електроустановка замовника є електромагнітно незбалансованою, даною електроустановкою (як комплекс взаємопов’язаних устаткування і споруд) здійснюється споживання реактивної електроенергії із електричної мережі або, навпаки, генерує реактивну електроенергію, тобто спричиняє зустрічні перетікання реактивної електроенергії в електричну мережу, до якої приєднана електроустановка. І у випадку споживання, і у випадку генерації реактивної електроенергії електроустановкою відбувається перетікання реактивної електричної енергії на межі балансової належності електричних мереж.

 Підпункт 1.1.2 пункту 1.1 розділу І ПРРЕЕ  визначає, що перетікання реактивної електричної енергії на межі балансової належності електричних мереж (перетікання реактивної електричної енергії) — складова фізичних процесів передачі, розподілу та споживання активної електричної енергії, яка спричиняє додаткові технологічні втрати активної електричної енергії та впливає на показники якості активної електричної енергії (рівні напруг). Це — фізичний процес, який виникає на межі балансової належності через електромагнітну незбалансованість електроустановки споживача.

Перетікання реактивної електричної енергії викликає погіршення якості напруги та збільшення втрат активної електроенергії, а також впливає на стійкість вузлів навантаження і зменшує пропускну здатність електричних мереж. Електроустановки замовника  спричиняють значні перетікання реактивної електроенергії. Саме такі перетікання ведуть до додаткових технологічних втрат активної електричної енергії, негативно впливають на показники її якості, зумовлюючи необхідність відповідної компенсації.

 

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі Теплової енергії у гарячій воді/парі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

 

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

 

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія:

найменування замовника: Вінницький технічний фаховий коледж

місцезнаходження замовника:21021, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе,91/2

ідентифікаційний код замовника: 20097154

категорія замовника: бюджетна установа

 

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):

Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (ДК 021:2015:09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція – гуртожиток.

 

Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 5 (4) пункту 13 Особливостей №1178.

 

Розмір бюджетного призначення: 1200000,00 грн з ПДВ.

Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5(4) пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання  у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:

Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей.

Враховуючи те, що постачальником є лише певний суб’єкт господарювання КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО», що визначено відповідним документом — Зведеним переліком суб’єктів природних монополій, що в установленому порядку розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij/zvedenij-perelik-prirodnih-monopolij-2024 , застосовується вищевказане виключення.

Відповідно до п/№82 Зведеного переліку суб’єктів природних монополій КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» відноситься до суб’єктів природних монополій, що визначено відповідним документом – Зведеним Переліком суб’єктів природних монополій, застосовується вищевказане виключення, тобто це єдине підприємство, яке надає дані послуги.

Мережі теплопостачання, які знаходять на території Замовника та технічно приєднані до теплових мереж у приміщеннях, обліковується на балансі, експлуатується і обслуговується тільки КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО». Тому ніякий інший суб’єкт господарювання не може здійснити постачання теплової енергії Замовнику.

Враховуючи зазначене КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» є єдиним постачальником Теплової енергії у гарячій воді/парі Замовнику відповідно до наявності права доступу до мережі з технічних причин і тому конкуренція в даному випадку відсутня. Не укладання договору з КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» призведе до припинення постачання Теплової енергії у гарячій воді/парі, припинення централізованого опалення приміщення за адресою Замовника та повного відключення від системи теплопостачання Замовника. Це в свою чергу призведе до негативних соціальних процесів та небажаних наслідків, та невідворотно стане причиною виникнення надзвичайних  ситуацій техногенного та природного характеру.

Обсяг закупівлі Теплової енергії у гарячій воді/парі в об’ємі 628,88248 (для потреб опалення) Гкал, та 40,00 Гкал (для потреб гарячого водопостачання) на суму 1200000,00 грн., визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби Замовника на 2025 рік.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 (4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору. 

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

 

 

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі Теплової енергії у гарячій воді/парі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

 

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

 

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія:

найменування замовника: Вінницький технічний фаховий коледж

місцезнаходження замовника:21021, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе,91/2

ідентифікаційний код замовника: 20097154

категорія замовника: бюджетна установа

 

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):

Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (ДК 021:2015:09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція – навчальний корпус.

 

Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 5 (4) пункту 13 Особливостей №1178.

 

Розмір бюджетного призначення: 2189000,00 грн з ПДВ.

Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5(4) пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання  у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:

Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей.

Враховуючи те, що постачальником є лише певний суб’єкт господарювання КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО», що визначено відповідним документом — Зведеним переліком суб’єктів природних монополій, що в установленому порядку розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij/zvedenij-perelik-prirodnih-monopolij-2024 , застосовується вищевказане виключення.

Відповідно до п/№82 Зведеного переліку суб’єктів природних монополій КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» відноситься до суб’єктів природних монополій, що визначено відповідним документом – Зведеним Переліком суб’єктів природних монополій, застосовується вищевказане виключення, тобто це єдине підприємство, яке надає дані послуги.

Мережі теплопостачання, які знаходять на території Замовника та технічно приєднані до теплових мереж у приміщеннях, обліковується на балансі, експлуатується і обслуговується тільки КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО». Тому ніякий інший суб’єкт господарювання не може здійснити постачання теплової енергії Замовнику.

Враховуючи зазначене КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» є єдиним постачальником Теплової енергії у гарячій воді/парі Замовнику відповідно до наявності права доступу до мережі з технічних причин і тому конкуренція в даному випадку відсутня. Не укладання договору з КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ВІННИЦЯМІСЬКТЕПЛОЕНЕРГО» призведе до припинення постачання Теплової енергії у гарячій воді/парі, припинення централізованого опалення приміщення за адресою Замовника та повного відключення від системи теплопостачання Замовника. Це в свою чергу призведе до негативних соціальних процесів та небажаних наслідків, та невідворотно стане причиною виникнення надзвичайних  ситуацій техногенного та природного характеру.

Обсяг закупівлі Теплової енергії у гарячій воді/парі в об’ємі 503,99779 (для потреб опалення) Гкал, та 10,00 Гкал (для потреб гарячого водопостачання) на суму 2189000,00 грн., визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби Замовника на 2025 рік.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 (4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору. 

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

 

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик закупівлі Послуги з централізованого водопостачання (ДК 021:2015:65110000-7 Розподіл води), розміру бюджетного призначення предмета закупівлі

 

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

 

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія:

найменування замовника: Вінницький технічний фаховий коледж

місцезнаходження замовника:21021, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе,91/2

ідентифікаційний код замовника: 20097154

категорія замовника: бюджетна установа

 

Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):

Послуги з централізованого водопостачання (ДК 021:2015:65110000-7 Розподіл води)

 

Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 5 (4) пункту 13 Особливостей №1178.

 

Розмір бюджетного призначення: 477 828,00 грн з ПДВ.

Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5(4) пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання  у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:

Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей.

Враховуючи те, що постачальником є лише певний суб’єкт господарювання КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ», що визначено відповідним документом — Зведеним переліком суб’єктів природних монополій, що в установленому порядку розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij/zvedenij-perelik-prirodnih-monopolij-2025, застосовується вищевказане виключення.

Відповідно до №з/п 29 Зведеного переліку суб’єктів природних монополій КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЯОБЛВОДОКАНАЛ» відноситься до суб’єктів природних монополій, що визначено відповідним документом – Зведеним Переліком суб’єктів природних монополій, застосовується вищевказане виключення, тобто це єдине підприємство, яке надає дані послуги.

Технічні та якісні характеристики встановлюються відповідно до Постанови Кабінет Міністрів України від 5 липня 2019 р. № 690 (зі змінами) «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», нормами Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (зі змінами та доповненнями), які встановлюють правові, економічні та організаційні принципи діяльності в сфері надання послуг : І централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 (4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснювати